Tuesday 20 September 2016

BBK3410: KELAS DAN BLOG


Assalamualaikum pembuka bicara,

Nama subjek saya ini ialah Penglahiran Bakat Kreatif. Jadi, sudah tentulah saya ingatkan bahawa kelas ini akan mencungkil bakat-bakat terpendam kami yang pelbagai seperti bakat muzik, bakat seni tari dan sebagainya.

Ingat lagi ketika sedang berada di dalam bus, mencuba sebaik mungkin untuk seimbangkan badan, saya berkata kepada kawan saya, Di "I takda bakat, Di. Takutlah, kalau lecturer tanya, nak cakap apa ni?" Di hanya memandang saya dengan muka tenang kerana siapa sahaja yang tak tahu, Di pandai menyanyi, lunak merdu suaranya.

Alangkah terkejutnya kami apabila fokus kelas ini lebih kepada melahirkan bakat kreatif dalam bidang sastera. Pada mulanya, saya amat bimbang. Alahai, takutnya kalau tak lulus. Bukan apa, saya memang tidak mahir sastera. Ketika menjadi seorang pelajar Asasi TESL UiTM, sastera inggeris lah yang paling saya tidak gemari kerana saya tidak mampu menguasainya.

Namun, setiap kehidupan pasti ada cabarannya dan saya berazam untuk mendapatkan A dalam subjek ini. Saya ingin buktikan yang saya boleh. Saya boleh.

Ya, tidak lupa.....

Blog ini dicipta khas untuk saya mengeskspresikan perasaan cinta saya terhadap sastera melayu mahu pun inggeris. Di harap segala ulasan dapat diterima baik oleh anda, segala salah tutur kata ditegur oleh anda.

Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan.

Terima kasih,
Alia Izzati

No comments:

Post a Comment