Thursday 27 October 2016

BBK3410: #DOAUNTUKHSA



Salam dan selamat sejahtera,

Kita semua sedia maklum bahawa beberapa hari lepas telah berlakunya kebakaran di Hospital Sultanah Aminah (HSA) yang terletak di Bangunan Induk, Jalan Persiaran Abu Bakar Sultan, 80100 Johor Bahru, Johor. Hospital kerajaan ini merupakan hospital paling terbesar di Johor.

3 hari yang lalu, wad kecemasan di HSA telah dijilat api yang menyebabkan 6 pesakit maut dalam kebakaran.

Berita ini amat menyedihkan semua rakyat Malaysia dan saya percaya setiap individu merasa amat simpati kepada mangsa dan keluarga mangsa.

"Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul"

Ketika saya sedang beristirehat, saya melayari internet dan juga menteliti media sosial. Saya terjumpa beberapa berita gembira dan saya amat terharu. Antaranya ialah, Sultan Johor membenarkan mangsa-mangsa untuk ditempatkan di wad diraja. Seterusnya, hotel-hotel di Johor juga menawarkan bilik percuma kepada mangsa-mangsa kebakaran HSA.

Inilah perkara yang wajar dan amat saya banggakan sebagai seorang Malaysia kerana walaupun berbilang bangsa dan kaum, berbilang agama dan pendapat, akhirnya kita mampu bersatu dalam apa jua keadaan!

Sekian,
Alia Izzati

No comments:

Post a Comment