Monday 19 December 2016

BBK3410: BBK3410


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Lama saya memandang komputer riba, lama juga saya berfikir untuk menulis apa pada ruangan kali ini. Sesungguhnya, berat juga hati ingin menulis entri untuk kali terakhir. Berat hati ingin luahkan betapa rindunya pada kelas Penglahiran Bakat Kreatif.

Dr. Kamariah, walaupun ramai berkata Dr tegas, Dr melayan kami seperti anak-anak sendiri, mendidik kami untuk terus berjuang dalam penulisan, khasnya sastera Melayu.

Saya tidak petah untuk meluahkan perasaan saya namun, saya menghargai segala saat yang saya luangkan bersama rakan-rakan sekelas. Sedar atau tidak, mungkin ini kali terakhir untuk kami sekelas bersama. Selepas ini, kita berpisah mengikut aliran masing-masing. Kewartawanan, Penyiaran, dan sebagainya. Ada juga segelintir daripada kursus Sastera Bahasa Inggeris.

Penglahiran Bakat Kreatif, memberikan saya 1001 pengalaman dan memori. Saya pergi ke Cheras bersama rakan-rakan untuk menemu bual seorang penyair. Saya dan rakan-rakan juga menulis kertas kerja sehingga lewat pagi pukul 4-5 pagi, tertidur di dalam bilik akademik kolej. Saya berhempas pula mengerah idea mengarang cerpen dan puisi yang juga dibantu oleh rakan-rakan saya.

Mungkin di masa akan datang, saya lebih menguasai sastera Melayu. Terima kasih kerana memberikan markah yang pada saya, tidak lah selayak mana kerana yang menilainya, ialah seorang yang amat pakar dalam penulisan cerpen. Kan?

Penglahiran Bakat Kreatif, paling saya tidak akan lupa, pementasan yang kami cuba menyahut cabaran Dr. Biarpun, 2 minggu, kami berjaya. Pada mulanya, setiap seorang daripada kami merasakan kami takkan boleh buat sebaik mungkin. Kami tidak percaya pada diri sendiri. Terserah, menyerah.

Dr, terima kasih kerana memberikan kami cabaran untuk pementasan 'Oh Saat!". Jika tidak, saya tidak akan menangis menulis entri ini dek kerinduan melampau. Terima kasih kerana menyuruh kami membuat pementasan ini, jika tidak, mungkin tidak rapatlah ukhwah di antara kami. Ketika latihan, disitu lah saya mengenali rakan-rakan yang lain. Ketika latihan, di situlah kami makan bersama-sama nasi goreng pada pukul 10 malam ditemani nyamuk yang juga menghirup darah kehausan. Ketika latihan, di situlah terjalin silaturrahim di antara kami.

Terima kasih Dr,
terima kasih sahabat.

Sekian,
Alia Izzati

No comments:

Post a Comment